Rower elektryczny wbrew pozorom nie różni się dużo od tego tradycyjnego. Różnica polega przede wszystkim na dodatkowym napędzie oraz obecności silnika czy akumulatora.
Budowa roweru elektrycznego
Głównymi elementami roweru elektrycznego są: silnik, kontroler oraz akumulator. Kontroler odpowiada przede wszystkim za sterowanie całym układem elektrycznym w rowerze. Reguluje pracę silnika i odpowiada za włączenie automatycznego wspomagania jazdy. Im szybciej pedałuje użytkownik podczas jazdy tym intensywniejsze jest wspomaganie. Ważnym elementem układu jest również silnik. Może znajdować się w przedniej lub tylnej piaście koła lub w centralnie. Silniki w rowerze elektrycznym są energooszczędne i bardzo wydajne. Wpływają na komfort jazdy i osiągane zasięgi. Oczywiście im większa moc silnika, tym szybciej będzie zużywać się bateria roweru elektrycznego. Najczęściej stosowanym akumulatorem w tego typu rowerach są te litowo-jonowe. Są stosunkowo lekkie, oferując wysoką wydajność. Jeden akumulator sprawdza się do 700 lub 800 ładowań. Napięcie akumulatora powinno oscylować w okolicach 24 lub 36V. Warto pamiętać również o ważnej kwestii. Napięcie silnika powinno być takie samo jak w baterii. Szeroki wybór rowerów elektrycznych znajdziesz w ofercie sklepu Energy-Bike: https://energy-bike.pl. Znajdziesz tam rowery przeznaczone zarówno do jazdy miejskiej, jak i jazdy po trudniejszych terenach np. po górach.