Co składa się na wyposażenie sklepów odzieżowych?

Kategorie Poradnik
wyposażenie sklepów odzieżowych

Przedsiębiorcy, którzy otwierają własny sklep odzieżowy, stają przed wieloma wyzwaniami, a jednym z nich jest aranżacja wnętrza. Wbrew pozorom stworzenie przyjaznej i funkcjonalnej dla klienta przestrzeni nie należy do prostych zadań.

Jakie wyposażenie sklepów odzieżowych jest niezbędne? Co zrobić, by dopasować przestrzeń do klienta? Te tematy poruszymy w naszym dzisiejszym wpisie.


Meble skrojone pod Twój sklep

meble do sklepu odzieżowegoJeśli nie masz doświadczenia i wiedzy w aranżacji wnętrz, koniecznie zgłoś się w tej sprawie do profesjonalistów. Wyposażenie sklepów to zadanie, które lepiej powierzyć specjalistom. Mają oni wiedzę nie tylko o najnowszych trendach, ale także obowiązujących przepisach, co jest niezwykle istotne przy tworzeniu aranżacji sklepu.

Jakie wyposażenie jest niezbędne w sklepie odzieżowym? Podstawą są regały naścienne lub przyścienne z wieszakami. W tego typu sklepach najistotniejsza jest ekspozycja ubrań, a odzież na wieszakach prezentuje się estetycznie i atrakcyjnie, co zwiększa szansę na to, że klienci kupią Twoje produkty.

W centrum sklepu sprawdzą się stojaki na ubrania. Czy wybierzesz te w formie gondoli, czy stalowych stelaży, to nie ma większego znaczenia. W obu przypadkach stojaki możesz przemieszczać w obrębie sklepu i poza nim. Co więcej, stojak w prosty i wygodny dla klientów sposób umożliwia im przeglądanie ubrań.

Lada sprzedażowa — ważne miejsce w sklepie

Istotną funkcję w każdym sklepie pełni lada sklepowa. Jest to miejsce, w którym klienci płacą za produkty, dlatego też musi być ona dobrze widoczna, aby jej lokalizacja nie zajęła klientowi długo czasu.

Dobrym rozwiązaniem będzie lada przeznaczona do sprzedaży impulsowej. Można na niej wyłożyć portfele, skarpetki, czy rękawiczki, gdy jest sezon.

Detale, czyli na co jeszcze zwrócić uwagę?

Wybierając meble do sklepu, nie można zapomnieć o dodatkach. Najważniejsze są lustra, które powinny być w przymierzalniach, jak i w samym sklepie. Spora część klientów lubi przymierzyć ubrania poprzez przyłożenie ich do swojej sylwetki, zanim pójdą do przymierzalni.

A jak powinna wyglądać przymierzalnia? Przede wszystkim powinna być przestronna i przytulna, by klienci czuli się w niej komfortowo. Oczywiście, w każdej z przymierzalni powinno być lustro, na którym będzie widać całą sylwetkę.