Pozycjonowanie – jak wybrać frazy kluczowe

Kategorie Poradnik,Reklama,Życie

Pozycjonowanie to szereg działań zmierzających do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Na sam przebieg a w zasadzie wyniki pozycjonowania ma wpływ mnóstwo czynników, począwszy od jakości strony po adekwatny wybór słów kluczowych.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak ważnym elementem jest analiza i wybór fraz kluczowych, a przecież to dzięki nim strona ma “zaistnieć” w wynikach wyszukiwania, to one niejako odpowiadają za sukces wdrożonych działań seo.

Określające Twój biznes

Wiadomo w sytuacji kiedy prowadzimy sklep internetowy czy działalność usługową w obu przypadkach dobór słów kluczowych będzie miał innych charakter. Pozycjonując sklep internetowy czasem ciężko wybrać kilka słów szczególnie jeśli prowadzimy sprzedaż wielu produktów. Najlepiej w tym przypadku będzie określenie produktów, które sprzedają się najczęściej i pod tym kątem wybrać słowa kluczowe. W przypadku wyboru słów kluczowych dla sklepów internetowych i działalności usługowej powinniśmy się wystrzegać określeń ogólnikowych. Przykładem może być tutaj być np. fraza kluczowa “pozycjonowanie”. Jest to określenie bardzo szerokie, które na pewno nie da zamierzonych efektów. Inaczej będzie jeśli wybierzemy frazę: pozycjonowanie Śląsk, czy też związana z konkretną miejscowością, ale o doborze fraz lokalnych podpowiemy w dalszej części artykułu.

Chcąc wybrać słowa kluczowe za pośrednictwem których będziemy pozycjonować biznes, muszą być one związane bezpośrednio z tą branżą w której działamy.

Frazy lokalne i globalne

W zależności od prowadzonego biznesu możemy wybrać pozycjonowanie lokalne bądź ogólnopolskie. Ta pierwsza opcja jest dobra zwłaszcza kiedy prowadzimy biznes lokalnie w odniesieniu do danej miejscowości bądź regionu. W tym przypadku fraza lokalną byłoby “pozycjonowanie Śląsk”. Globalne pozycjonowanie jest natomiast dobrą opcją jeśli zasięg działalności firmy wykracza poza dany region, czy miasto. Dzięki frazom globalnym jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszego grona klientów niemal z całej Polski. Fraz globalna zatem brzmiałaby na przykład: pozycjonowanie stron internetowych, czy też pozycjonowanie stron www.